מתכון | אוזני המן נימוחות במגוון מילויים שווים

אוזני המן במילויים שווים לחגיגת פורים אמיתית
אוזני המן במילויים שווים לחגיגת פורים אמיתית

במהלך השנים יצא לי לטעום המון עוגיות אוזני המן. חלקן גדולות, חלקן קטנות. רובן קשות, חלקן רכות. חלק גדול עם מילוי שוקולד, ומעט מיוחדות בשלל טעמים. אבל מאז שלמדתי להכין בעצמי לפני כמה שנים, לא הרשתי לעצמי להתעצל ובכל שנה הכנתי בעצמי אוזני המן במגוון מילויים שונים, שוקולד נוטלה, חלווה, שוקולד לבן, לוטוס ועוד ועוד.

וסליחה שאני לא צנועה, אבל אוזני ההמן האלו שאני משתפת איתכם את המתכון יעיפו אתכם לשמיים ובחזרה ותגלגלו עיניים מרוב שיצא לכם טעים. הבצק כל כך נימוח, רך ומתמוסס בפה והמילוי כל כך מוצלח שיחד כל ביס הוא תענוג אמיתי.

אבל ישנם סודות שטמונים לאורך כל שלבי הכנת אוזני ההמן. משלב הבצק, עד המילוי, ההרכבה והאפייה. והיום אני חושפת בפניכם באהבה גדולה את כולם ומזמינה אתכם לעקוב אחרי השלבים, להיעזר בטיפים ולהכין בעצמכם אוזני המן שתאהבו כל כך שיהיה לכם קשה לשלוח אותם במשלוחי המנות (סתם, אין כמו מטעמים שמכינים ומשתפים עם המשפחה והחברים).

אז יאללה, לעבודה!

כמות: 35-40 אוזני המן בגודל בינוני

סרטון:

חג פורים חג פורים חג מתוק וגם טעים עם אוזני ההמן השוות שלנו!

רכיבים:

  • 2 כוסות מדידה קמח לבן
  • 1/2 כוס מדידה אבקת סוכר
  • קורט מלח
  • 200 גרם חמאה
  • 2 חלמונים
  • 1 כפית מחית וניל או תמצית וניל
  • ממרח שאוהבים למילוי - נוטלה , לוטוס, חלווה, ממרח חלב או כל ממרח אחר
  • ביסקוויטים פתיבר
  • לא חובה - קישוטים לאוזני המן - שוקולד לבן, חלווה, פיסטוקים קצוצים, שוקולדים ועוד

אופן ההכנה:

  1. למיקסר מעבירים 2 כוסות קמח לבן, 1/2 כוס אבקת סוכר, קורט מלח ו200 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות. מערבבים עם וו גיטרה כמה דקות עד לקבלת פירורים קטנים.
  2. מוסיפים 2 חלמונים וכפית מחית וניל או תמצית וניל ומערבלים עד לקבלת בצק מפירורים גדולים.
  3. הסיבה לכך שאנו משתמשים ב2 חלמונים ולא בביצה שלמה היא שחלמונים בבצק פריך יהפכו אותו לעוד יותר רך ונימוח. אוזני ההמן יצאו ממש רכות ומדהימות.
  4. מערבלים עד לקבלת בצד אחיד, שלא יישארו חתיכות חמאה גלויות אבל לא מערבלים יותר מידי מאחר וזה מוריד מהפריכות של הבצק.
  5. אוספים לכדור את הבצק, משטחים מעט, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למנוחה של שעתיים לפחות.
חשוב לעבוד עם בצק קר
חשוב לעבוד עם בצק קר
  1. שימו לב לעצת זהב- עם בצק פריך לא עובדים כשהוא לא קר - הוא יידבק, ייקרע ויהיה סיוט לעבוד איתו. לכן תמיד, תמיד! לקרר בצק פריך לפני שעובדים איתו.
  2. בינתיים מכינים את המילוי. טוחנים כמה ביסקוויטים של פתיבר לפירורים הכי קטנים ומניחים בצד. אנו נשתמש בפירורי הביסקוויטים כדי לייצב את המילוי שלנו על מנת שלא ידלוף החוצה במהלך האפייה.
  3. מעבירים לקערה ממרח שאוהבים - נוטלה / ממרח אגוזי לוז/ לוטוס / חלווה / ממרח חלב או כל ממרח אחר / שילוב של כמה ממרחים שאוהבים.
זה הזמן להוציא את הממרחים השווים מהארון
זה הזמן להוציא את הממרחים השווים מהארון
  1. אל הקערה מוסיפים פירורי ביסקוויטים ומערבבים - כל פעם מוסיפים כפית אחת של פירורים ואם צריך, מוסיפים עוד כפית ועוד כפית (לפי הצורך) עד לקבלת בצק אחיד ויציב. הכמות משתנה מממרח לממרח מאחר ויש ממרחים יותר יציבים ויש ממרחים מאוד נוזליים. שימו לב שלא חייב להשתמש בכל הביסקוויטים שטחנתם - להוסיף רק לפי הצורך.
  2. בחזרה לבצק - מוציאים את הבצק שלנו שנח במקרר אל משטח עבודה. מרדדים אותו על משטח מקומח מעט ומעליו עוד מעט קמח או לחילופין, בין 2 ניירות אפייה מקומחים מעט.
  3. מרדדים לעובי אחיד ודק (לא דק מידי) וקורצים עם כוס או רינג עיגולים לפי הגודל שרוצים. אני השתמשתי בכוס בינונית ויצאו לי כ-35 אוזני המן.
  4. את הבצק שנשאר מחוץ לחיתוך של העיגולים אוספים לכדור, משטחים מעט, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא בזמן שאנו עובדים על העיגולים שכבר קרצתם.
  5. מעבירים אל מרכז העיגולים מילוי - בערך חצי כפית- 3/4 כפית. אני יודעת שזה מפתה, אבל לא לשים יותר מידי מילוי, הוא ידלוף באפייה וחבל. את המילוי אפשר לזלף עם שקית זילוף או לחילופין אפשר להעביר עם 2 כפיות.
  6. סוגרים את הקצוות לצורה של אוזן המן ומהדקים היטב. תשקיעו בהידוק! אחרת אוזני ההמן ייפתחו באפייה.
חשוב להשקיע בהידוק של אוזני ההמן
חשוב להשקיע בהידוק של אוזני ההמן
  1. מסדרים בתבנית עם נייר אפייה ומכניסים למקפיא ל-15 דקות. אל תוותרו על החלק הזה, זה מה שישמור לכם על הצורה היפה של אוזני ההמן ובנוסף זה מה שיימנע את קריסתן בתנור.
  2. אני יודעת שזה מרגיש לכם מיותר ושאוזני המן אלו עוגיות מפונקות, אבל תסמכו עליי שכל טיפ נועד לעזור לכם להכין את אוזני ההמן הכי טעימות, פריכות ויפות שיש.
  3. בזמן הזה מחממים את התנור ל160 מעלות טורבו.
  4. לאחר ההקפאה, מכניסים את אוזני ההמן למרכז התנור (קומה 3 מתוך 5) ואופים אותם עד שמתייצבות. לא לאפות את אוזני ההמן עד לצבע זהוב - הן צריכות צריכות לצאת ממש לבנות, אולי טיפה זהובות בקצוות. זמן האפייה משתנה מתנור לתנור, לי לקח 10-13 דקות.
  5. לאחר האפייה מצננים את אוזני ההמן כמה דקות לפי שמצפים אותן (לא חובה לצפות).
  6. בזמן שאוזני ההמן באפייה ניתן להוציא את הבצק שנשאר לנו ולחזור על הפעולות (לרדד, לקרוץ, למלא, לסגור, להקפיא ולאפות).
  7. לאחר צינון אוזני ההמן ניתן לזלול אותן כמו שהן (טעימות ממש!) ואפשר גם להשתעשע ולצפות אותן.
אוזני ההמן האלו מטריפות אותי
אוזני ההמן האלו מטריפות אותי
  1. ממיסים שוקולד לבן או ממרח שאתם אוהבים במיקרו, מזגגים מעל אוזני ההמן עם כפית או עם שקית זילוף ומקשטים - פירורים / חלווה / שוקולד מגורד / פיסטוקים / מה שבא לכם.
  2. מצלמים, מעלים ומתייגים אותי וזוללים בהנאה רבה את אוזני ההמן הסופר פריכות וטעימות שהכנתם ולא שוכחים לשמור גם למשלוחי מנות לכל האנשים שיקרים לליבכם.
החלק הכי כיפי הוא הקישוט
החלק הכי כיפי הוא הקישוט

חג פורים שמח!

חג שמח!
חג שמח!

בתיאבון! 👌

תגובות